måndag 11 maj 2009

Lätta förlossningar

När mitt första barn föddes, tog det mindre än en timme för honom att födas. Jag vaknade av att vattnet gick och kände ganska fort behov av att krysta. En taxifärd i ilfart tog mig till Sabbatsberg från Vällingby där vi då bodde. Personalen stod och väntade med en rullbår och min pojke föddes nästan innanför dörren.
Mitt andra barn föddes i Dalarna. Där hade vi en lång färd genom ödslig skog att fara. Då tog förlossningen ca 2 timmar.
Mitt tredje barn föddes i Södertälje.Det var det sjukhus som låg närmast. Jag var tveksam till om jag skulle hinna in dit innan barnet föddes men det gick bra.Vi hann innanför dörren.
Mitt fjärde barn föddes i Eskilstuna. Innan hade jag skaffat en lärobok för barnmorskor för att förbereda mig om barnet skulle födas hemma. Men vi hann in till sjukhuset den gången också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar